Skip to content

Brood experiment

oktober 20, 2012

Afgelopen week een nieuw experiment voor mijn ouders gedaan met het Rivercote (pain complet) van de Liddl.
Mijn ouders gaan regelmatig een aantal weken naar Spanje maar willen daar niet alleen maar wit stokbrood eten. Het Rivercote meel van de Liddl, is daar ook te koop en leek een uitkomst te zijn in de broodbakmachine.
Echter alles loopt op bakstenen uit. Van de week tot de conclusie gekomen dat er mogelijk niet in de mix zit als wat er op de zak staat. Ook na extra gist, suiker en minder water geen succes.
Nu  gespeeld met het recept  met een perfect resultaat. (op het scheuren van het brood na :) )
Op internet las ik meer problemen van mensen die in buitenland hier geen succes mee hadden. Dit is wat ik heb gedaan met een prima en zeer smakelijk resultaat.
250 gr Liddl mix, 250 gr tarwebloem, 10 gr gebrande mout, 5 gr zout (omdat ik ervan uit ga dat dit wel klopt op de verpakking), 1 eetlepel honing of 10 gr suiker, 310 ml water, 15 m zonnebloemolie en 10 gr glutenpoeder.
In een bakblik van 21 cm gebakken. (volgende keer neem ik 24 cm om het scheuren te voorkomen).
1e rijs 60 min, doorslaan en 2e rijs 60 min in bakblik.
Oven op 220C en 15 min bakken, daarna oven naar 180C en nog 20 min bakken. Komende week gaan we voor een nieuwe poging in de bbm.

3 reacties leave one →
  1. Leonie permalink
    oktober 21, 2012 00:43

    Ik krijg er altijd zo’n trek van als ik die mooie broden en broodjes van je zie :))

  2. Tom permalink
    oktober 27, 2012 11:21

    Bak ook altijd zelf mijn brood, lekker veel pitten en zaden er op dit maakt het lekker vol en pittig. Pas ook een stevige rvs broodtrommel, het blijft lekker vers en altijd mijn eigen brood bij, heerlijk.

  3. Mario permalink
    november 17, 2012 19:40

    We kennen dit probleem. We wonen reeds 5 jaar in Zuid-Spanje en het het te zoute witte brood komt ons de strot uit. We kochten vorige week een broodmachine en gebruiken ook de Rivercote bakmeel van de Lidl….. Lekker, Beter dan al de rest hier maar we zijn ook op zoek naar verbetering om verschillende broodgerechten met deze verpakking te verwezenlijken. Indien er mensen hebben met de Rivercote bakmeel, laat het snel weten . Saludos

Geef een reactie

